fredag 16 maj 2008

Snedsprångsbarn född att demensvårda otrogen mamma?

/Airam, Örebro.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lider verkligen med dig, Maria, som verkar vara så oerhört bitter.

Bara du kan bestämma om du skall fortsätta ditt liv som ett offer för omständigheterna, eller om du vill ta tag i det och skapa det liv som du själv skulle vilja ha.

Otrohetsaffären gav dig ändå liv. Vill du inte ha det?

Att kasta bort det på bitterhet gör ingen lycklig, allra minst dig själv.

Vad vi vet, så lever man bara en gång. Ett liv. Ska du kasta bort ditt genom att vara bitter på din uppkomsts källa?

Anonym sa...

Anonym - Du kan inte lida "med" mig. Jag lider inte och jag är inte bitter. Det här är min historia. Min livsberättelse. Mina föräldrar har "ändå" gjort mig till den jag är idag. Och jag "kan" vårda min predementa mor - utan att ge uttryck för annat än tacksamhet - för hon "trots allt" gjorde mig full av lojalitet, empati och tacksamhet. För livet. Och för hur vi alla har rätt att ha det bra.

Det är ju tokigt om jag med mina små livsberättelser väcker känslor av negativ art. Samtidigt behöver jag ju inte försvara mina ord. Jag är tillfreds med dem - det är det viktigaste.

Må väl!
/ Airam